Home » Wie ben ik?

Wie ben ik?

Mijn motto is: “Overtref de verwachting van je klant”. Dit is simpel gezegd maar in de praktijk vaak weerbarstig. Ik geloof in het overbrengen van mijn eigen kennis, ervaring, creativiteit, passie en bevlogenheid om anderen te inspireren samen de (facilitaire) dienstverlening te verbeteren binnen de gestelde (financiële) kaders.

Hoe werk ik

Mijn werkwijze kenmerkt zich door mijn persoonlijke, betrokken benadering met oog voor relaties en het primaire proces. Door mijn open en constructieve houding leg ik gemakkelijk verbindingen met en tussen alle betrokkenen, van klant tot dienstverlener, van medewerker op de werkvloer tot directie. Ik ben een voorbeeld voor samenwerking en dienstverlening en draag dat maximaal uit.

Ik help organisaties door op een methodische manier (facilitaire) processen in kaart te brengen en analyseer wat er beter kan. Hierna kunnen we een visie en missie opstellen, beleid ontwikkelen en een tactisch/strategische koers uitzetten. Voor de werkvloer vertaal ik de verbeteringen naar praktische methodieken. Door mijn natuurlijke stijl van coachend leidinggeven krijg ik mensen in beweging en stimuleer hen te stralen.

Voor wie werk ik

Ron SonnemansNa mijn studie aan de Hogere Hotelschool in Den Haag heb ik voor diverse bedrijfscatering en hotelorganisaties gewerkt. Ik ben regelmatig geswitcht met telkens een verbreding en/of verzwaring van functie.

Vervolgens heb ik de stap gezet naar zelfstandig professional waarbij ik onder andere voor het facilitair bedrijf van de Universiteit van Tilburg, de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en het Centrum voor Facilitaire Dienstverlening van de Belastingdienst opdrachten heb vervuld. Het merendeel van mijn opdrachten heb ik in de zorg gedaan, vooral in de V&V (verpleging en verzorging) sector.

Klik op deze link voor een uitgebreider profiel.

Het verhogen van de klantbeleving en het verbeteren van processen vormden steeds de rode draad.

Door mijn uitgebreide werkervaring en interesses ben ik inzetbaar voor zorginstellingen, horeca en andere dienstverlenende organisaties.

Wat boeit mij

Gastvrijheid en dienstverlening staan bij elke organisatie hoog in het vaandel. Toch valt het mij steeds weer op dat er altijd verbeteringen mogelijk zijn om te komen tot een optimale klantbeleving. Ik benader dat vanuit het zogenaamde PGO-BD model. De klant/gast wil dat aan zijn behoeften wordt voldaan en dat hij zijn doel bereikt. De dienstverlener is verantwoordelijk voor het product, gedrag en omgeving.
Samen met alle betrokkenen kijk welke aspecten kunnen worden verbeterd. Door een combinatie van interim management, coaching en training gaan we ervoor om de verwachting van de klant of gast te overtreffen.

PGO-BD

Maatschappelijke betrokkenheid

Maatschappelijke betrokkenheid is voor mij vanzelfsprekend en als vrijwilliger draag ik graag mijn steentje bij om het leven van anderen te veraangenamen.

Sinds mijn 16e ben ik kaderlid bij Excelsior ’20, een grote voetbal- en cricketvereniging te Schiedam. Ik heb diverse bestuursfuncties bekleed bij deze omni-vereniging met ruim 900 leden en 200 vrijwilligers.

Sinds 1999 ben ik elke vrijdag aan het werk in het Familiehuis Daniel den Hoed: een logeerhuis voor (familieleden van) mensen met kanker die in het ErasmusMC Kanker Instituut onder behandeling zijn.

Via het Familiehuis ben ik terecht gekomen bij het Roparunteam Daniel den Hoed. Elk jaar met Pinksteren starten circa 425 teams hun estafetteloop van Parijs of Hamburg naar Rotterdam. Het motto van deze sponsorloop is “Leven toevoegen aan de dagen waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”. Bekijk hier een filmpje van RTV Rijnmond van 11 mei 2016 waarin voornoemde zaken mooi samen komen.